[VlDEO] Berkereta Buruk Bukan Masalah, Suami Dipuji Gembirakan Isteri Dengan Hadiah Mahal

Setiap wanita mengimpikan seorang suami yang dapat membahagiakan diri walaupun bukanlah dari golongan kaya. kadang kala, hidup dalam kesederhanaan ini lebih gembira kerana tiada sebarang beban.

Wanita juga bukanlah semuanya mahu hidup dipenuhi dengan emas permata kerana bagi sesetengah daripada mereka, mendapat suami yang bertanggungjawab dan pandai menjaga hati isteri lebih memadai.

Beri kjutan buat isteri

Hal ini samalah seperti perk0ngsian seorang pengguna TikT0k dikenali sebagai @niesaregae apabila memuat naik momen bahagia diberikan kejutan oleh suaminya ketika mereka keluar bersama.

Letak hadiah mahal di bonet kereta

Apa yang menarik perhatian ramai adalah suaminya yang gigih melakukan kjutan istimewa dengan meletakkan hadiah serta bunga mawar di bonet kereta.

Warganet juga turut memuji wanita tersebut kerana langsung tidak kisah menaiki kereta lama dengan suaminya.

Kereta biasa2, tapi effort bahagiakan isteri memang A

Menjengah keruangan k0men, rata-rata warganet berasa kagum dengan layanan baik suami wanita itu yang sedaya upaya menggembirakan isterinya.

Ia juga menjelaskan bahawa kebahagiaan itu tidak memerlukan kekayaan harta benda, cukup dengan membuatkan orang disekeliling kita rasa dihargai.

kredit: imediaviral

7 Perkara Yang Menggembirakan Isteri. Setiap Isteri Mahu Si Suami Tahu!

Kalau usia perkahwinan anda dan isteri dah mencapai tahun ketiga, anda akan perasan semua perasaan cinta dah kasih sayang tu mulai pudar. Selepas pelbagai penat lelah bersama, kebahagian rumah tangga itu akan mulai hambar. Tapi tak mengapa, anda sebagai sebagai suami sentiasa boleh memperbaiki keadaan ni, malah sudah tanggungjawab anda untuk berusaha menjadi suami terbaik untuk isteri yang terbaik. Baca 7 perkara yang akan membuatkan isteir anda gembira dan serikan semula rumah tangga anda!

1. Jangan bercakap macam cakap dengan member.

Cara orang lelaki dan orang wanita bercakap memang lain sangat. Lelaki, bila bercakap dengan member, mereka suka berkongsi pendapat tanpa sebarang tapisan. Mereka juga sangat suka ‘mengenakan’ rakan-rakan lain di hadapan member-member lain. Bagi lelaki, perkara itu biasa sahaja. Tapi, kalau si suami bercakap dengan cara yang sama dengan isteri, lain pula ceritanya. Wanita memang makhluk ciptaan Tuhan yang sensitif. Jangan sesekali melawak dengan kelemahan mereka dan pastikan sentiasa mempunyai ‘filter’ bila mengekspresikan pendapat. Kalau tak, memujuk la jawabnya.

2. Nak kontrol tu jangan nampak sangat.

Salah satu komplen yang selalu diutarakan oleh kaum isteri adalah suami suka sangat kontrol atau mengongkong mereka. Bila ditegur oleh isteri, suami biasanya akan lawan balik dengan berkata ‘saya kan ketua keluarga…’. Betul la suami tu ketua keluarga, tapi apa kata kalau upgrade dari ketua keluarga kepada pemimpin keluarga? Maknanya, kalau nak suruh isteri basuh pinggan tu turunlah sekali ke dapur tolong-tolong kemas sampah.

3. Setiap 10 tahun anniversary, mesti barang kemas.

Bagi wanita, perkataan anniversary (ulang tahun) tu sangat bermakna buat mereka. Tak kiralah apa-apa jenis anniversary. Sebab tu mereka selalu hafal tarikh-tarikh penting. Ni tips mudah untuk bagi rasa mereka dihargai. Setiap 10 tahun anniversary perkahwinan, pastikan anda menghadiahkan isteri anda barang kemas. Ia akan menjadi satu penanda aras bahawa itu penanda aras kejayaan anda bersama. Bila bercakap pasal barang kemas ni, wanita memang minat. Mereka suka nampak cantik, jadi barang kemas tu ibarat satu penghargaan buat mereka – sama perasaan dia bila kita dapat bonus sebulan gaji. Lagi kerap anda hadiahkan isteri barang kemas, lagi bagus tapi jangan sampai sebulan sekali. Botak kepala yeop.

4. Jadilah suami yang gentlemen.

Bila kali terakhir anda membuka pintu untuk isteri anda? Kalau dah lama tak buat macam tu, dah tiba masanya untuk berubah semula menjadi seorang gentlemen kembali – sama seperti masa mula-mula bercinta dulu. Gentlemen di sini bermaksud menjadi seorang lelaki yang selalu mengutamakan wanita. Zaman sekarang ni memang payah untuk mencari lelaki jenis ini; mungkin kerana stress atau zaman sudah berubah; tetapi wanita sentiasa dahagakan perhatian dari lelaki yang gentlemen. Tak tahu nak mula dari mana? Mulakan dengan membahasakan isteri anda ‘Sayang’ atau dalam bahasa mat salehnya ‘Love’.

5. Pegang tangan di tempat awam.

Kalau ingat lagi lagu Senario yang pasal pegang-pegang tangan ni, mesti anda akan angguk kepala tanda setuju. Awal-awal kahwin bukan main pegang tangan. Lama-lama kang mesti dah tak mahu nak pegang. Walaupun perkara itu normal, tapi ia juga menandakan perhatian yang anda berikan kepadanya semakin kurang.

6. Tadah telinga sahaja, jangan baiki lagi.

Satu kesalahan terbesar yang dibuat setiap lelaki adalah cuba memperbaiki keadaan bila terjadi isteri mengadu apa-apa kepadanya. Jika isteri dah mula membebel dan anda cuba untuk memperbetulkan keadaan dengan memegang bahunya, cuba nak jelaskan keadaan atau apa-apa je la, anda sebenarnya sedang membuat kesilapan besar sebenarnya. Bila membebel, apa yang mereka mahukan adalah seseorang yang mendengar. Jadi tadah je la telinga tu!

7. Jadi hero dengan ganti mesin basuh lama kepada mesin basuh inverter nano wash Toshiba.

Apa? Ya, ini ada sedikit iklan. Tapi hakikatnya, anda akan membuat isteri ceria apabila memberinya mesin basuh yang baru. Tahukah anda bahawa isteri anda mengadap mesin basuh lama kat rumah tu tiap-tiap hari untuk basuh baju? Kalau usia mesin basuh tu dah lima tahun, isteri anda dah mengadap mesin yang sama sebanyak 1,825 kali atau lebih! Bosan wei mengadap muka sama tiap-tiap hari lagi-lagi kalau mesin tu menyusahkan. Apa kata ceriakan isteri anda dengan mesin basuh Basuh Inverter Nano Wash Toshiba ini. Dengan mesin basuh baru ni, nescaya baju-baju akan jadi lagi bersih kerana mesin basuh itu berupaya menghasilkan Ultra Fine Bubble (UFB) bagi menyental pakaian-pakaian busuk anda.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*